Битката за зрители навлезе в най-ожесточената си фаза със старта на лъскавите шоу формати, за които националните телевизии пръснаха десетки милиони.
Вечерните риалита са ключови за рейтинга, тъй като удрят директно и върху сутрешните блокове. И това личи ясно. А „Нова телевизия“ и bTV са в яростен бой буквално за всеки зрител тези дни. Водачеството в рейтингите се сменя през час-два, разликите са минимални.
Няма и 5000 зрители решиха спора във вторник вечер (21 февруари), когато беше дебютният епизод на „Ергенът“, втори сезон, пише "Марица".
На върха с 264 440 зрители остана „Хелс китчън“. 239 650 българи гледаха „Ергенът“, в който куп родни старлетки се борят за сърцето на пловдивския красавец и пианист Евгени.
Иначе казано 29,95 процента от зрителите пред екрана предпочетоха мастър шефовете и техните ученици срещу 29,42% за любовните драми.
Особеното е, че шоуто с красавиците по bTV продължи 30 минути след кулинарното бижу на „Нова“. И точно след 23,00 часа успя да вдигне аудиторията си с 2-3 пункта над средната.
Не трябва да се подценява и факта, че успоредно с двете риалита започна централната емисия на БНТ, която се радва на традиционен интерес – във въпросния ден с 93 980 зрители.
Може би и по този причина пикът и на двете шоута беше около 21,00 часа. Ще разберем в следващите дни причините. Пикът на интереса към „Ергенът“ дойде малко преди този час, а към готварските състезания - 10 минути след него.
За съжаление, нямаме информация за дяла на „Макс спорт“ след 22,00 часа, когато започна неописуемото шоу Ливърпул – Реал (2:5) в Шампионската лига.
На този фронт битката е жестока и трудна за прогнозиране. За радостта на продуцента Нико Тупарев, който явно има нюх, тъй като стои зад двата формата – „Кухнята“ и „Ергенът“.
Кулинарното шоу отупа Благо Джизъса и компания на Карибите предния ден – понеделник, 20 февруари. „Хелс китчън“ стигна уникалния резултат от 38,32% пазарен дял или 332 830 зрители. За „Сървайвър“ останаха 24,86 процента, което прави почти 216 00 души пред телевизора. Със сигурност авторите трябва да измислят доста интриги, защото bTV осигури рекорден бюджет за състезанието по оцеляване.
„Капките“ са Терминатор в неделния ден и на 19 февруари буквално размазаха конкуренцията. 46,69 процента пазарен дял или 398 900 зрители! Халваджиян трябва да бъде предоволен. Всеки втори българин пред телевизора е гледал неговото шоу.
За седмия сезон на „Сървайвър“ останаха 19,81 % и 172 920 зрители- Любопитното е, че тогава вървяха две силни продукции на БНТ – „Новините“ и сериалът „Войната на буквите“. Те бяха гледани в неделя съответно от 60 000 и 42 680 българи.
Шоуто „Един за друг“ успява да пребори „Сървайвър“ на 18 февруари. 216 130 зрители (26,47% от аудиторията) избраха карибското приключение, водено от Ваня Джаферович. Цели 32,20 процента са предпочели обаче състезанието между 11 двойки, дирижирано от Краси Радков и красивата му съпруга Станислава. Това означава 264 480 зрители - браво, баце!
По същото време БНТ хвърли силна „тройка“ – „Новините“, съботното шоу с новия водещ Орлин Павлов и оазисът на рока и хубавата музика „Моят плейлист“. Те показаха прилични за тематиките си резултати за първия уикенд ден съответно с около 80 000, 41 500 и 25 000 зрители./show.blitz.bg