Борислав Борисов или Bobby от Star Reporters: И едно камъче може да ти „обърне колата”

Борислав Борисов или Bobby от Star Reporters: И едно камъче може да ти „обърне колата”

Продължаваме съвместната рубрика на „Национално движение Овация за отговорни млади шофьори” и Агенция БЛИЦ. Инициатор и организатор на проявата е тв водещата и журналист Миглена Ангелова и продуцентска къща „Зенит ТВ продукции”. Лице на кампанията е Мис България 2017 и Мис Планет 2018 Тамара Георгиева. Инициативата „Отговорни млади шофьори” за повече безопасност по пътищата за нашите деца подкрепят още топпевиците Гери-Никол и Дивна. В автомобилното състезание „Овация 2018”, проведено на 7 октомври до Национален стадион „Васил Левски” се включиха десет млади, красиви и популярни дами. Медиен партньор е информационна агенция номер 1 в България – „БЛИЦ”, а основен партньор – Столична община, както и „Сейфти драйвинг академи”, „Академия за отговорни шофьори” на „Петрол” АД, „Спиди”, „Булстрад”, „Пандора България”, „Фуудпанда” и „БМВ Груп”.

Борислав Борисов, или: Bobby от Star Reporters - посланик на „Национално движение Овация за отговорни млади шофьори” и участник в „Авто Овация - 2018”. Освен това има две бакалавърски степени от Нов български университет: политология и бизнес администрация, както и магистърска степен по Рекламен мениджмънт. Работил е репортер в БНТ, Bulgaria On Air, TV7, Тв Европа, Нова телевизия, в момента прави най-гледаното онлайн предаване: Star Reporters.

- Какво ви даде участието в автосъстезанието „Овация - 2018”?

- Застанах зад една кауза, която ми е много на сърцето… Имам лична история, която ме накара да приема „Овация 2018-а”, без да се замисля. За мен каузите винаги трябва да са лични, за да можеш да предадеш посланието на хората.

Първи впечатления от Ася Капчикова след симулатора

- Виждате ли някаква разлика в поведението си зад волана преди състезанието и сега, след него?

- При мен няма особена разлика, защото аз винаги карам внимателно. Отдавна карам доста внимателно. Понякога по-бързо, но винаги – внимателно. Старая се да не забравям, че не съм сам на пътя и нося своята отговорност за хората около мен. Чул съм и съм видял немалко истории на хора и причинили, и пострадали от катастрофи, така че пътят за мен не е мястото, където хората трябва да се доказват, а е място, на което трябва да си сътрудничат.

- От колко време карате кола?

- От вече 12 години. За тези години имам един лек удар, когато ми отнеха предимство. Смятам, че съм внимателен шофьор.

- Най-страшната ви шофьорска история?

- Най-страшната ми история е когато катастрофирахме. Тогава бях малък. Катастрофата беше верижна – удариха ни отзад, а от удара колата ни се удари и отпред. Една колона, бяхме 5-6 коли. Най-страшното беше, че в колата отзад имаше газова уредба, а ударът беше сериозен. За щастие имаше много дрехи, които абсорбираха енергията от удара и не се случи най-фаталното… При такъв силен удар има вероятност просто газовата бутилка да се взриви. Говорим за газова уредба отпреди 20 години, а не сегашните, които са с доста предпазители. 

- А най-забавната ви шофьорска история?

- Когато колата ми прегря на Витоша и ме остави на една пътека, на която нямаше обръщане… Цялата кола пушеше и въпреки че долях вода след изтеклия антифриз, не искаше да запали… Няма да ви казвам как съм слизал надолу с твърд педал на спирачката… Сега ми е доста забавно, тогава не беше.

- Какво е колата за вас?

- Като бях тийнейджър и имах първата кола – за мен автомобилът беше всичко. Цялата беше в тунинг, гонех се по улиците, купувах постоянно неща за нея. Като пораснах, осъзнах, че колата е просто превозно средство и по-добре да влагам пари в пътувания и други неща, отколкото в една купчина ламарина.

Боби се уверява, че и с шофьора, и с пасажера всичко е наред

- Високата скорост ви…

- Вдига адреналина, но и ускорява пулса на сърцето ми, защото правя нещо нередно и всяка една грешка е фатална. Мозъкът продължава да работи и стопира емоциите и тогава просто намалявам скоростта. Не зная има ли все още хора, които знаят за колко стотни от секундата рязко се променя пътната обстановка или над колко км/ч изобщо се изключва периферното зрение. Това са много важни знания, които само ни ограничават. 

- Кои бяха най-силните емоции, които изпитвахте по време на „Авто Овация - 2018”?

- Щастие, че толкова много млади известни хора подкрепиха състезанието, че застанаха зад движението за отговорни млади шофьори. По пътищата редовно умират хора - ние наистина сме като във война по жертви, така че ако намалим скоростта, ако опознаем себе си като шофьори, ако станем по-внимателни и по-спокойни зад волана, ще можем да предпазим сами себе си. Често слушам как трябвало да има по-строги закони и т.н., но няма как да поставим по един пътен полицай до всеки водач на автомобил. Промяната към това, което искаме, трябва да започне от всеки, който я иска - независимо какво правят другите. 

- Кой етап от състезанието беше най-голямо предизвикателство и защо?

- Аз бях водещ на състезанието. Реално моята работа беше да съдействам на участниците и на зрителите да се чувстват добре, да са наясно с правилата на етапите от състезанието, така че за мен предизвикателствата бяха професионални, а с професионалните предизвикателства се справям с голямо удоволствие. Иначе всеки един етап от състезанието беше отговорност и предизвикателство, защото всичко, което показахме, може да ти се случи на пътя. Няма значение каква е конкретната ситуация, всичките ситуации са изпитание. Може и едно камъче да ти „обърне колата”. 

- Колебахте ли се да приемете предложението за участие и защо?

- Хората не знаят, но през лятото на тази година почина един от най-близките ми приятели. Той загина в автомобилна катастрофа. За мен това е голяма трагедия, една от големите трагедии в живота ми. Днес се чухме, утре него вече го нямаше… Не знам дали хората осъзнават каква е болката и какво безсилие изпитваш от това, че нищо не можеш нито да направиш, нито да промениш. Какъв е ужасът, когато обичан от теб човек просто изчезне… Изплакал съм си очите и продължавам да го правя… Затова приех веднага предложението да съм част от „Национално движение Овация за отговорни млади шофьори” и го приемам лично, защото за мен е такова – лично е!

- Какво бихте посъветвали хората, които ви имат доверие и често пътуват в автомобилите си?

- Да не изпреварват на завои, да не правят рискови изпреварвания, защото изпреварванията са най-опасната маневра на колата. Да внимават и със скоростта. Да не игнорират предпазните колани на всички седалки и да забравят за телефона, докато шофират.

БЛИЦ-ВЪПРОСИ:

- Черен джип?

- Мутра?

- Жена, която паркира?

- Внимание, опасност!

- Блондинка зад волана?

- Никаква ориентация къде отива и как да стигне дотам.

- Пет приятелки в една кола?

- Кокошарник

- Жена до спукана гума?

- Едно добро начало на порнофилм.

- Кола, която завива, без да даде мигач... 

- Глупак… Голфаджия.

- Премигваща кола зад вас...

- Комплексар пълен – извинете, че ви преча на важната работа да си изпиете ракията с 10 минути по-рано…

- Кола, която ви изпреварва…

- Най ги обичам тия, дето, като изпреварват, се взират за момент в теб и те мислят за някаква мишка, а себе си за най-великите хора…

- Кола, която вие изпреварвате... 

- Ами нищо… Просто изпреварвам.

Подготви Анелия ПОПОВА, Снимки Дико Йорданов FB, YouTube, Instagram Auto Ovacia

Коментирай